Det finns några platser jag verkligen kan slappna av på.

Uppe i Ävja, i Patrics famn och vid havet.

Ävja är min familjs sommarställe och jag älskar att vara där. Jag älskar att målarfärgen flagnar i hallen, jag älskar hur det doftar, hur träden låter utanför fönstren, hur tyst det är, hur nära naturen man är och att man kan gå runt hur som helst. Det finns ingen, verkligen ingen, som kan se en. Om man åker till vänster vid vägskälet åker man förbi världens finaste natur precis vid havskanten. Bergen ändrar färg i solnedgången och man kan inget annat än att bara andas och njuta. Om man åker till höger åker man mot korna, hästarna, fåren, åsnorna (!) och "vår" sjö. Allting är perfekt där uppe.

De andra två ställena kan man kanske slå ihop! Patrics famn - vid havet. Det låter perfekt. Båda är fina var för sig och tillsammans är de helt oövervinnliga. Havet får mig att slappna av. Där kan jag sitta i timmar och bara vara.